Сьогодні досить часто вживається поняття “dress code”. Однак далеко не всім відомо, що ж насправді включає в себе це поняття.
Взагалі, дрес-код (англ. dress code - кодекс одягу) - форма одягу, необхідна при відвідуванні певних заходів, організацій, закладів. Термін цей спочатку виник у Великобританії, але швидко поширився по всьому світу. Використовується для позначення регламенту в одязі, який показує приналежність людини до певної професійної групи. Так, дрес-код компанії вважається продовженням корпоративної культури фірми і важливою частиною її бренду. Кодекс одягу буває різнім, в залежності від того, чим він обумовлений: релігійними законами і традиціями; родом діяльності, наприклад, для учнів, студентів, службовців; відвідуванням громадських місць, наприклад, для клієнтів деяких магазинів, ресторанів, дискотек, нічних клубів, казино; відвідування приватних, закритих заходів, наприклад, костюмованих вечірок; загальними соціальними правилами.
Існує 6 основних видів дрес-коду на будь-який випадок життя.
White Tie – найсуворіший світський дрес-код. Його правила незмінні з 50-х років ХХ століття. Жінкам слід носити довге вечірнє плаття, туфлі на шпильці, вітаються рукавички. Чоловіки повинні бути в світлій краватці або метелику, білих сорочці і жилеті, чорному фраку.
Black – також суворий вечірній дрес-код. Для чоловіків: смокінг або парадний костюм з чорним метеликом або краваткою. Для жінок: можна і довгу вечірню сукню, і коктейльну.
Creative Black Tie і Black Tie Optional – менш формальні різновиди дрес-коду, можна створити творчий образ.
Semi-formal – допускається свобода у виборі одягу, але суворо у відповідності з темою заходу.
Cocktail Attire – для жінок – коктейльна сукня, для чоловіків – костюм.
Casual — вільний вибір. Вітається невимушена форма одягу.
У сучасному суспільстві дрес-код - це не лише безглуздий і суворий набір правил, адже він відіграє важливу роль у формуванні корпоративної культури і бренду. Як стверджується, належний зовнішній вигляд співробітника грає важливу роль в довірі клієнта до фірми в цілому, демонструє стан справ в компанії, показує повагу до ділових партнерів і клієнтів.Однак не варто плутати дрес-код з уніформою та спецодягом. Спецодяг відрізняється тим, що виконує в основному захисну функцію. Спецодяг призначений для співробітників складів, робітників на виробництві. Корпоративний одяг - це обличчя компанії на відміну від “тилу”, одягненого в спецодяг. Корпоративний одяг іноді називають уніформою, але між тим і іншим все-таки є певна різниця. Якщо в компанії співробітники носять однакові краватки або шийні хустки, підкреслюючи свою приналежність до фірми за допомогою аксесуарів з корпоративною символікою, то це корпоративний одяг. Якщо ж ми приходимо до ресторану, де нас обслуговують офіціанти в однакових костюмах, то це – уніформа.
Звичайно ж, одяг – не єдиний чинник, що може справити позитивне чи негативне враження про людину, адже є певні правила етикету, які має знати кожна людина. Але, як кажуть, зустрічають по одежці…
Підготував Олександр Самойленко,
член Молодіжної організації журналістів
Додати коментар