Довідник твого міста
це безкоштовно і ефективно!
Укр
29 січня 2023
-1,5 °C
пасмурно

Новини

Вінниця
ЗАМІСТЬ КОСТЮМІВ І ПАЛЬТО – ПЛИТОНОСКИ ТА ПІДСУМКИ: ЯК ВІННИЦЬКИЙ ДИЗАЙНЕР ВОЛОНТЕРИТЬ
10 січня 2023, 20:55
 ЗАМІСТЬ КОСТЮМІВ І ПАЛЬТО – ПЛИТОНОСКИ ТА ПІДСУМКИ: ЯК ВІННИЦЬКИЙ ДИЗАЙНЕР ВОЛОНТЕРИТЬ

Дмитро Чернега створює плитоноски, які відповідають стандартам НАТО

Близько 2500 бійців забезпечив плитоносками та підсумками вінницький дизайнер Дмитро Чернега. До повномасштабної війни він розробляв чоловічу класичну лінійку одягу під брендом «Empire of gentlemen». Про побоювання розпочинати власну справу та зміну діяльності після російського вторгнення власник бренду і волонтер розповідає в ексклюзивному інтерв’ю. Він розкрив таємницю назви бренду та розказав, які слова вимовить першими, почувши новину про перемогу.

– Наскільки твоя сфера діяльності змінилась після 24 лютого?

Нам довелось пристосовуватись до того, що ми вже маємо. Зрозуміло, що у нас, як і у всіх, був шок, певна паніка, хоч ми і тримались разом. Сестру і маму я відправив до Німеччини і почав шукати, де б я та моя команда могли бути корисними. В перші дні ми з друзями збирали кошти на продукти для кафе, які годували переселенців. Намагались допомогти тим, чим можемо.

Пізніше я побачив оголошення, що вінницькі фотографи Ірина Мотилевська і Євген Чернецький опублікували дописи про збір коштів на тканину. Зауважили також, що в них немає людей, які зможуть виготовити плитоноски. Зрозуміло, що я відгукнувся. Одразу написав, що дуже радий буду допомогти, адже в мене є знання, майстри та обладнання. Почали працювати разом. Я займався організацією робочих процесів, а Женя з Ірою шукали необхідні матеріали для нашої роботи. Я постійно думав над тим, щоб жилет зробити дійсно надійним і комфортним. Мої знайомі в поліції надали перший пробний жилет, який ми взяли за основу і переробили його на військовий. Для цього багато аналізували, читали, дивились, брали до уваги амуніцію американських морпіхів, тому наші плитоноски повністю відповідають усім стандартам НАТО. Пізніше ми доробили нашу модель, тепер вона з вистрочкою герба України, з системою MOLLE (система для кріплення підсумків), підсумками та аптечками.

– Чи багато людей долучились на волонтерських засадах до пошиття? Як швидко вдалося зібрати потрібну команду?

З початку війни я змінив 3 цеха, 3 команди і 3 приміщення. Спочатку ми працювали в цеху однієї вінницької дизайнерки, пізніше перейшли в інший цех, потім – ще в один, в якому працюємо досі. Команди змінювались, але в кожній з них були дуже круті люди.

– Чим ваші плитоноски відрізняються від інших? Можливо, більш якісні, довше служитимуть в умовах бойових дій?

Головним завданням було зробити цей захист максимально надійним, адже від цього залежало життя. Я не робив акцент на дизайн, а максимально намагався врахувати стандарти натівських плитоносок. Щоб кожна змогла утримувати ту вагу, яку хлопці будуть на себе вішати. Ми взяли армовані нитки, якісну тканину, надійні липучки. Тобто, пропрацювали кожен аспект нашої роботи на 100%. Більше того, щоб наші плитоноски виділялись, ми зробили вистрочку герба, яким ми пишаємось. Сам герб є у внутрішній пом’якшувальнійчастині – демпфері. Це для того, щоб плита не тиснула на груди та живіт і комфортно лягала до тіла військового. Також на передній частині нашої плитоноски, ми дошиваємо прапор України і строчимо липучку для наліпок, щоб хлопці могли прикріпити шеврон зі групою крові або інші.

– Що ви ще шили для військових, окрім плитоносок? Можливо, тактичні пояси або наплічники?

Насправді, пошиття плитоносок займає досить багато часу. Наш максимум на день – 20-25 штук. В перші дні в нас були дуже великі об’єми роботи. Тому брати щось додаткове в нас просто не було часу. Крім того, наше обладнання налаштоване на важкий одяг, тобто, плитоноски і підсумки. Якщо шити термобілизну і форму, необхідна інша техніка. Також майстри просто не справлялись би з більшим об’ємом роботи, тому необхідно було обрати щось одне і бути дійсно сильним в цьому напрямку. Ми обрали плитоноски.

– За які кошти закупляли матеріали? Це волонтерські збори чи якійсь фінансування спонсорів?

В більшості – це благодійні збори. Переважно я публікував оголошення про збір у моєму Інстаграмі. Люди нам кидали кошти – ми виготовляли плитоноски. Хтось 100 гривень, хтось 200 – саме так збиралась якась певна сума.

– Скільки приблизно плитоносок твоя команда пошила від початку повномасштабного вторгнення?

Загалом це близько 2500 плитоносок. В один набір зазвичай входить 1 плитоноска + 4 підсумки без врахування сумки скидання магазинів.

– Чи працює цех досі?

Цех працює і досі в благодійному напрямку. Як тільки є запит з військової частини, ми відкриваємо збір коштів і шиємо плитоноски. Останній запит був для хлопців з Бахмута.

– Розкажи детальніше про шлях створення власного бренду?

Почалось все тоді, коли я повернувся з Польщі, де спочатку навчався на ландшафтного дизайнера, а потім почав працювати в масмаркеті (H&M, Zara). Це робота з клієнтами та блогерами, оформлення вітрин, відкриття нових магазинів: величезний спектр роботи, якій я поступово освоював. Зрозумів, що ця сфера мені дуже імпонує.

Я шукав ідеальний костюм для випускного вечора. Дивився його і в Польщі, і в Україні. На жаль, такого костюма не знайшов. Скрізь звичайна комерція. Люди продають те, що користується найбільшим попитом. Немає чогось індивідуального. З того часу я почав задумуватись над тим, щоб почати створювати щось своє і розвиватись в цьому напрямку. Сказав мамі: « А давай спробуємо?». На той час вона працювала в цеху дизайнерки Олени Шиян, а я просто дивився і спостерігав за її роботою. Моя мама за освітою професійна швачка з величезним досвідом роботи за кордоном. Саме їй я в якийсь момент сказав, що хочу робити класичні костюми. Навчався, шукав нові тканини, проходив різні курси. Тоді мені потрібно було багато працювати, щоб чогось досягти того рівня, який маю зараз.

– Чого ти боявся на етапі створення власного бізнесу?

Є люди, які не мають власноїідеї, амбіцій, працюють на звичайній роботі. Для них такий шлях комфортний і більшого вони не хочуть. Я ж прагнув чогось більшого і перспективнішого. Кожен підприємець або бізнесмен завжди ризикує, і не лише на етапі створення власного бізнесу, ризик присутній протягом всього шляху. Тоді я вирішив для себе, що варто ризикнути, адже завжди можу повернутись до тієї стабільності, в якій знаходився. А пробачити собі втрачену можливість я б не зміг.

– Чи пам’ятаєш свій перший показ ?

Так, 4 роки тому у Вінниці проводились «Vinnitsa Fashion Days». Тоді я подав свою заявку для участі в конкурсі. За його умовами, переможець міг безкоштовно відзняти проморолик своєї колекції. Для мене це був величезний крок вперед. На той момент я ще не встиг остаточно переїхати з Польщі до України. Вирішив спробувати, ризикнув – і мені вдалося виграти конкурс. Це був мій перший показ літньої колекції, з того часу і почалося моє сходження кар’єрними сходинками в цьому напрямку. Звісно, зіграло велику роль те, що я був тоді першим. До цього чоловічі колекції у Вінниці ніхто з дизайнерів не показував. Більше того, класикавважається своєрідним вершечком моди, адже з нею дуже важко працювати. Багато кропіткої ручної роботи, яка потребує багато часу.

– Як на думку спала така назва для власного бренду?

Спочатку мав ідею назвати просто англійською мовою «DIMITRI CHERNEGA». Це і звучить непогано, і в Європі досить гарно б зрозуміли, тим самим акцентуючи увагу на європейський сегмент ринку. А «Empire of gentlemen»(або «Імперія джентельменів») – це перш за все про цінності, про те, яким має бути чоловік і його поведінка. Адже коли говорять про джентельмена – це про його культуру, виховання, звички, уподобання. Я хотів, щоб цей бренд не був звичайним, який продаєш і за рахунок цього живеш. Ніколи не хотів, щоб мене асоціювали з якимись масмаркетами або казали, що шию дешевий одяг. «Empire of gentlemen» – це про чоловіка, його культуру, його розвиток, моду, стиль та можливість бути справжнім чоловіком. Для мене – це можливість розкрити потенціал наших українських чоловіків і показати, що вони можуть виглядати круто, гарно і сучасно.

– Тоді твій бренд якраз для наших захисників, які повернуться з перемогою. Якими будуть твої перші слова, коли прочитаєш новину про нашу перемогу?

Перш за все, сказав би: «Слава Україні!». А ще мав би спокій, що війна закінчилася і нарешті Україна може вільно видихнути. Далі – радість, святкування і багато-багато роботи.

Фото та відео
Коментарі: 0
Додати коментар

Додати коментар