В Україні відбулась серія перевірок палива на АЗС. Цьому передувало повернення урядом нормативу «Євро 5».
Після цієї події низькосортне паливо не можна реалізовувати на українському ринку. До цього моменту дозволено було продавати навіть «Євро 3», але тепер виключно «Євро 5».
Різниця в якості між стандартами колосальна, і цим сповна користалися різного роду міні НПЗ та дрібні «бодяжники».
Для перевірки бензину А-95 було взяти зразки з АЗС WOG, SOCAR,УКРНАФТА, AMIC, ANP, MARSHALL, SHELL, UPG, БРСМ-Нафта, U.GO тощо. Не обійшлось без регіональних мереж – KLO, PARALLEL, ФАКТОР, SVR та OVIS, а також локальних – VST, LUXWEN, DNIPRO OIL GROUP, BARREL, NPG, ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ.
Після проведення експеременту паливо було розділено на зони – «зелену», «синю» та «червону». В першу увійшли ті мережі, що відповідали нормативам Євро-5, в другу – середній рівень стандарту, червона – бодяжне паливо.
Зелена зона
До цієї групи палива увійшли такі АЗС: WOG, SOCAR, AMIC, UPG, УКРНАФТА та U.GO, PARALLEL, SVR. Ці мережі реалізовують якісне пальне, що навіть в деяких випадках було значно кращими від вимог ДСТУ.
Акцент під час перевірки робився на октановому числі. Норматив встановлено на рівні не нижче 95 одиниць. Найкращий результат показала АЗС SOCAR з показником фактично 97, в АЗС AMIC результат – 96,6, а на KLO – 96,5.
Саме ці високій показники свідчать про те, що паливо на цих АЗС має якісний склад, а за таких показників октанового числа двигун працює рівно і віддає повну потужність, а витрати пального більш економічні.
Синя зона
Паливо з середнім рівнем якості знаходится на АЗС SHELL, ФАКТОР, OVIS, VST, LUXWEN. Ці заправні станції мають паливо відповідне стандарту «Євро 5», але з показниками, що впритул наблизилися до граничних норм.
Червона зона
До цієї зони увійшли АЗС БРСМ-Нафта, ANP, MARSHALL та регіональні гравці DNIPRO OIL GROUP, BARREL, NPG, ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ. На цих станціях зразки мали порушення в частині шкідливої для двигуна та екології сірки, яку неможливо видалити з пального в не заводських умовах. Неймовірно, але в мережі ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ сірка була на захмарному рівні – вище норми в 380 разів. Також в цих мережах виявлено отруйний бензол, що утворює нагар всередині силового агрегату та відбувається перегрів двигуна.
Додати коментар