Думаю, що неодноразово вам доводилося бачити і чути як під час стоянки потягу працівники залізничної станції молотком стукали по колесам вагонів. Чи не виникало у вас питання: Чому під час зупинки потяга стукають по колесам? Якщо коротко, то це пов’язано з безпекою. Розглянемо детальніше.
Колісна пара
Вагони рухаються на спеціальних колісних парах, як утворюють два колеса міцно посаджені на вісь. Найчастіше конструкцію виготовляють зі сталі. Деталі виготовляються таким чином, щоб під час руху вісь оберталася разом з колесами. Така конструкція підвищує надійність і зменшує ймовірність того, що колесо під час руху злетить з осі.
Конструкція коліс для звичайного вагона і локомотива дещо відрізняються, але мають певну схожість. Оскільки під час їзди колеса не повертаються відносно осі, конструктори йдуть на маленьку хитрість. Ближче до вагона їхній діаметр трохи більший ніж на краях. Тому, коли состав починає проходити поворот, з одного боку колесо взаємодіє з рейками більшим діаметром і за одиницю часу проходить більший шлях. Таким чином зменшується тертя колеса об рейки і, відповідно їхній знос. Як ми вже говорили, колісні пари виготовляються із сталі, їхня зносостійкість досить висока. Перед тим, як вони прийдуть в непридатність, колеса встигають проїхати кілька сотен маршрутів.
Цікавий факт: Колісна пара розрахована в середньому на 20-25 тисяч кілометрів. Але через особливості траси на колеса може діяти додаткове навантаження. Через це на них можуть з’явитися тріщини і сколи, які можуть спровокувати аварію.
Для чого під час зупинки стукають по колесам?
Якщо під час їзди на автомобілі виникають проблеми з колесами, то водій може це помітити і зробити аварійну зупинку на узбіччі щоб усунути проблему. З потягом зовсім інша ситуація. Якщо на колесі з’явилися тріщини і сколи, то це можна виявити лише під час зупинки на наступній станції оскільки, як ви розумієте, огляд під час руху зробити неможливо. Саме тому під час кожної зупинки персонал залізничної станції виконує огляд коліс на наявність дефектів.
Одним з простих методів здійснення перевірки і є постукування по колесам молотком. Працівник бере інструмент і йде вздовж составу з обох боків, стукаючи по колесам і кріпленням, після чого слухає звук. Якщо при ударі по сталі він чує дзвінкий звук – то усе гаразд. Натомість глухий звук свідчить про наявність проблеми – це є ознакою того, що десь є тріщинка. Стукаючи по коробці з підшипниками працівник може визначити наявність в них змазки, чи вона не витекла, а також відсутність інших дефектів.
У разі виявлення дефектів вагон відправляють в депо, де виконають заміну пошкоджених коліс. Після чого його повертають для надійного перевезення пасажирів та вантажів. Цінуйте працю людей, які дбають про вашу безпеку!
Додати коментар