- Війна та дистанційне навчання негативно вплинули на успішність школярів. Що про це кажуть у вінницьких ліцеях?
Навчання школярів під час війни — завдання з зірочкою. Дуже важко привчити дитину до дисципліни, налагодити нормальний робочий ритм.
Погіршення рівня знань цілком справедливо можна списати на війну, бо навчання постійно переривається через тривоги, обстріли, переїзди дітей, неможливість очного навчання, бо у деяких школах немає укриттів.
У Вінниці відкрили всі обіцяні протирадіаційні укриття для шести ліцеїв міста. Всі інші школи тепер мають пристосовані укриття, тому навчання відбувається в режимі офлайн або ж у змішаному форматі. При цьому керівники навчальних закладів все ж спостерігають погіршення знань у своїх учнів.
Впливає на успішність і якість знань
Директор ліцею №13 Олександр Седельов
Наприклад, 1 вересня 2024 року вперше від початку повномасштабного вторгнення вийшов на очне навчання колектив 13-го вінницького ліцею. До цього 700 учнів 5-11 класів, які знаходяться в цій будівлі, навчалися онлайн. Для закладу нещодавно побудували протирадіаційне укриття.
Директор ліцею Олександр Седельов розповів, як вплинула війна на якість знань школярів. Зокрема, нагадав, що онлайн уроки під час повітряної тривоги не проводилися, та й зараз переривається освітній процес під час евакуації учнів до укриття.
— Тут є проблема подвійна, бо в перший рік війни було дуже важко, — каже Олександр Седельов. — Зараз ми адаптувалися, діти розуміють, що життя триває. Так, повітряні тривоги накладають відбиток на психіку, бо в кожної дитини є свій рівень тривожності. Ну і якість знань погіршується. Коли переривається урок, наприклад, — лабораторна робота, все на час тривог переривається. Звісно, уроки з предметів гуманітарного та математичного циклу ми можемо в укритті провести. А ось урок фізичної культури чи трудового навчання — ні.
За словами директора ліцею №13, якість знань учнів зазнали значних змін.
— Переривання освітнього процесу під час евакуації все ж займає час. Поки діти прийшли, налаштувалися, тут вже відбій, їм потрібно повертатися за парти. Це все займає час. Якщо тривога потрапляє на той урок, який стоїть у розкладі один раз на тиждень, а на наступний тиждень у цей час знову тривога — два тижні цей предмет вилітає.
Олександр Седельов каже, що завдяки додатковим заняттям наздоганяють шкільну програму.
— У вересні ми проводимо діагностичні роботи, де не оцінюємо дітей, а просто перевіряємо якість знань, — розповідає керівник навчального закладу. — Дивимося, на чому потрібно зробити акцент. Бо є навчальна програма, ми маємо її виконувати. Тому проводимо додаткові заняття. Навіть на літніх канікулах складаємо графік компенсаційних занять.
Є певні освітні втрати
Директор ліцею №27 Олексій Терновой
У ліцеї №27 навчається понад дві тисячі учнів. З початком повномасштабного вторгнення в школі обладнали укриття. Але це не полегшило навчальний процес.
За словами директора Олексія Тернового, не лише діти, а й вчителі потерпають від війни. Дистанційна і змішана освіта, зрив навчального процесу під час тривог вливають на якість навчання та працездатність учнів.
— Найбільше потерпає початкова школі. В учнів молодших класів не сформована психіка, в них менше навичок самостійного навчання, — каже директор ліцею. — Є певні освітні втрати, але ми над цим працюємо, щоб їх ліквідувати.
Для того, щоб покращити якість знань, в ліцеї долучають онлайн платформи, громадські організації, з дітьми проводять індивідуальні заняття.
— І коронавірус, і війна вплинули на якість досягнень учнів, однозначно, гірше стало, це правда, — зазначає Олексій Терновой. — Це не тільки в нас, це скрізь. Дистанційне навчання — це не навчання в школі, вчителя ніхто не замінить, ніякий комп'ютер.
Добавить комментарий