Справочник твоего города
это бесплатно и эффективно!
Рус
31 января 2025
9,3 °C
пасмурно

Новости

Вінниця
Соціальна відповідальність і медіаграмотність: молоді лідери думок діляться результатами «Школи відповідального блогерства»
31 января 2025, 13:59
Соціальна відповідальність і медіаграмотність: молоді лідери думок діляться результатами «Школи відповідального блогерства»

Завершився двомісячний курс навчання у «ШВАБРІ» від ГО UMIND і «Детектор медіа» — неформальній школі для молодіжних українських блогерів. Проєкт покликаний розвинути концепцію «відповідального блогінгу» і допомогти юним інфлюенсерам/-кам опанувати медіаграмотність, створювати соціально вагомий контент і знаходити нові партнерства.

Восени на базі готелю в Карпатах 15 учасників/-ць програми прослухали лекції від досвідчених менторів: телеведучого та громадського діяча Олександра Педана, голови ГО UMIND Олени Левандовської, керівниці національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольги Кравченко, програмного директора «Детектор медіа» Вадима Міського, креативної директорки pedan buro Анастасії Зубченко й інших експертів та експерток у сфері медіа та комунікацій.

Після воркшопів у Карпатах розпочалися 8 тижнів онлайн-менторства, під час яких учасники виконували тематичні завдання від наставників: створювали спільні дописи з іншими блогерами та ГО UMIND, «Детектор медіа» і проєктом «Фільтр». У своїх блогах порушували теми медіаграмотності, культурної спадщини, українських традицій, фейків і дезінформації у медійному просторі. 

Після завершення етапів офлайн- та онлайн-тренінгів усі учасники отримали сертифікати про проходження школи.

«Неймовірний проєкт! Я розповідаю про нього кожній людині, із якою знайомлюсь: уже майже амбасадорка „Школи відповідального блогерства“! Думаю, аудиторія помітила, як різко змінився у мене контент… Зараз я нарешті знайшла той шлях, який мені до душі. Усе життя мені подобався монтаж, а я цим не користувалася. Але останнє моє відео, зроблене в межах завдання з онлайн-менторингу, довело, що я на правильному шляху! (Відео набрало 62 тисячі переглядів і було опубліковано спільним дописом на сторінках „Детектор Медіа“, проєктів „Фільтр“ і „Українологія“, ГО UMIND.)», — розповідає відповідальна блогерка Дарина Пустовіт.

«Чому ми як громадська організація стали співорганізаторами проєкту „ШВАБРА“? Бо наша місія — розвивати Україну через якісну освіту, зокрема неформальну, — розповідає голова ГО UMIND Олена Левандовська. — Ми усвідомили, що, працюючи не лише з молоддю, а й із тими, хто впливає на неї, можна досягти подвійного ефекту. Саме тому зібрали молодих блогерів, які лише починають свій шлях, щоб разом розвивати соціальну відповідальність. Адже під час створення контенту і спілкування зі своєю аудиторією вони справді формують майбутнє України.

Фінальний модуль присвятили практичному створенню контенту: учасники розробляли креативні ідеї, презентували їх партнерам і втілювали в життя. Тішимося, що наші випускники тепер готові розповідати світу про Україну, займатися фактчекінгом, поширювати лише правдиву інформацію, плекати й підтримувати українську ідентичність у своєї аудиторії, працювати в партнерствах і не боятися викликів».

«Щоб вирізнятися на тлі конкурентів і мати прихильність глядачів, блогерам та блогеркам потрібно вміти вибудовувати емоційний зв'язок. Важливо піклуватися про свою аудиторію: відрізняти фейки від фактів, давати перевірену інформацію, напрацьовувати формати розвитку медіаграмотності для своїх підписників. Розповідати про значуще та вагоме, закликати досліджувати нове, зокрема й про свою країну. Про це і спілкувалися на воркшопах. А нині ті ідеї, які учасники й учасниці презентували на тренінгах, вони втілюють у життя», — зазначив програмний директор «Детектор медіа» Вадим Міський.

«Мені дуже потрібна була віра в себе, і завдяки ШВБ вона з’явилася. Це безумовно повпливало на мене і мій контент: виникло багато нових партнерств і співпраць. А ще зросла моя власна соціальна відповідальність: тепер планую допомагати дітям із дитячого будинку. І це все завдяки „ШВАБРІ“, бо до цього я не замислювалася про важливість свого впливу як блогерки», — поділилася Поліна Ющенко, учасниця проєкту «ШВАБРА».

Керівниця національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко певна, що робота з молодими інфлюенсерами — це інвестиція в майбутнє суспільства. 

«Працюючи з молодими блогерами, ми не лише допомагаємо їм краще зрозуміти свою відповідальність перед аудиторією, а й створюємо позитивний ланцюговий ефект. Їхній вплив може стимулювати критичне мислення, популяризувати медіаграмотність і формувати важливі цінності в суспільстві. Бути соціально відповідальним означає дбати не тільки про кількість лайків чи підписників, але й про сенси, які транслюєш.  Якщо блогер регулярно порушує важливі соціальні теми та підтримує благодійні ініціативи, аудиторія починає сприймати його не просто як джерело розваг, а як відповідального лідера думок. Справді, із молодих людей, які просто цікавляться блогінгом, учасники перетворилися на професійних медійних творців, здатних критично аналізувати, створювати якісний контент і відповідально взаємодіяти зі своєю аудиторією». 

Проєкт створено у партнерстві громадських організацій UMIND і «Детектор медіа» за фінансової підтримки міжнародної неприбуткової організації IREX. 

 

Фото и видео
Комментарии: 0
Добавить комментарий

Добавить комментарий