- Серед звичних для ока пересічних містян швейцарських трамваїв, вінницьких тролейбусів та турецьких автобусів є кілька справді унікальних екземплярів громадського транспорту. Як виглядають ці машини та в чому їхня унікальність?
Почнімо з вагона «сліпа корова». Ми згадували про нього у попередньому матеріалі, але не можемо не включити його й до цієї добірки. Ззовні вагон є копією звичних для Вінниці швейцарських «Міражів». Саме ці вагони складають більшість трамвайного парку міста. Однак «сліпа корова» має суттєву відмінність — у ній немає кабіни, і використовувати її можна лише як причіпний вагон.
Наразі цей транспорт є експонатом «Музею Вінницького трамвая», що не заважає йому бути на ходу. Час від часу у Вінниці організовують екскурсії, під час яких можна проїхатися на цій моделі. Ніде у світі окрім Вінниці не збереглося такого експоната. Навіть у Цюриху, звідки його й привезли у 2008 році.
Впродовж 2015-2018 років на базі вінницького депо зібрали десять трамваїв, що отримали назву VinWay. Вони існують у вигляді односекційних, двосекційних й трисекційних вагонів. Однак унікальним серед них є саме перший «ВінВей» з бортовим номером №224.
Це повністю модернізований чеський трамвай КТ-4, який єдиний серед усіх має дві секції. А ось неприємною його відмінністю від решти «ВінВеїв» є те, що він також єдиний повністю високопідлоговий. Це робить його незручним для використання маломобільними пасажирами.
Ще однією унікальною транспортною родзинкою нашого міста є швейцарський вагон Karpfen №253. Відрізнити від решти «швейцарців» його можна за зовнішнім виглядом: він односекційний і виглядає значно коротшим за всі інші. Цей трамвай виготовлено 1959 року, що робить його найстаршим пасажирським трамваєм України, який наразі використовують на маршрутах.
Не можемо не включити у добірку ретро-тролейбус, який також іноді можна побачити на міських вулицях, а під час деяких свят навіть на маршрутах. Мова про модель ЗіУ-5. Цікаво, що цей тролейбус свого часу відновили з самого лише кузова, знайденого активістами у дворі однієї з багатоповерхівок Вінниці. Такі машини не випускаються вже пів століття, але завдяки вдало проведеній реставрації, вінницький екземпляр виглядає як новенький.
Врешті згадаємо за перший і наразі єдиний у Вінниці електробус Skywell. Упізнати його можна за відмінною лівреєю: замість стандартних жовто-зелених кольорів, кузов цієї машини пофарбовано у біло-зелений. Спочатку електричний автобус мав пробути у місті лише кілька днів (вінницькі транспортники хотіли просто ознайомитися з цим видом транспорту), однак він добре себе зарекомендував і машину лишили.
Електробус дешевший за експлуатаційними витратами за автобуси, що заправляються дизельним пальним. Одного заряду батареї йому вистачає на 300 кілометрів, а цикл зарядки триває лише три години.
Зазначимо, що згідно зі «Стратегією 3.0» до 2030 року у Вінниці планували замінити маршрутні таксі на електробуси. Однак про ці наміри міська влада заявляла до початку повномасштабної війни.
Добавить комментарий