Як все встигати, щоб не доводилося відривати себе від спілкування з сім'єю, та при цьому переробити силу-силенну справ? Головний секрет, як кажуть експерти, - нікуди не поспішати, при цьому чітко планувати свій час. За результатами спеціальних досліджень, близько третини часу більшість із нас проводить неефективно. Це стосується як нашої щоденної роботи, так і домашніх справ. Втім, немає нічого неможливого. Якщо дотримуватися певних правил, то кожна людина зможе планувати свій час так, що встигне і всі справи зробити, і відпочити.
Розпорядок дня. Почати слід з цього. Пам’ятайте: він потрібен не для того, щоб гарно висіти над ліжком, а щоб його дотримуватися. Люди, які діють за відпрацьованою схемою, на виконання багатьох справ витрачають часу значно менше, ніж їхні "неорганізовані друзі". Наприклад, перші збираються на роботу за 30-45 хв., натомість інші можуть встати за дві години до виходу з дому і все одно спізнитися.
Виділяйте головне. Визначте найважливіші пріоритети серед планів на день, тиждень, які слід виконати в першу чергу. Не намагайтеся зробити абсолютно все. Це не потрібно, а дуже часто і неможливо! Прагніть робити тільки важливі справи! Якщо вам не вдасться все встигнути, невиконаними залишаться найменш значущі завдання. Саме це вміння врятує вас від вечірньої втоми і відчуття, що день минув, а ви так нічого і не встигли.
Список необхідних справ. Рекомендуємо обов'язково завести записник-щоденник, щоб не забувати зробити різні справи. Вписувати все намічене можна в міру необхідності або ж довільно і потім виділяти кольоровим маркером те, що необхідно виконати в першу чергу. Краще планувати роботу так, щоб найважчі та неприємні справи, ті, які не хочеться робити, виконати в першу чергу. Обов’язково помічайте для справ часові рамки.
Встаньте раніше. Важливо вчасно прокинутися. Така безжалісна дисципліна допомагає грамотно виграти час на майбутній день. Якщо вставати опівдні, то ніякі правила і списки в щоденнику вже не допоможуть.
Позбавтеся занять-паразитів. Існує багато справ, які марнують наш дорогоцінний час. У кожного можуть бути свої заняття-паразити. Пам'ятайте: вони здатні так захопити вас, що в результаті практично весь день піде нанівець. Визначте своїх «паразитів», які «харчуються» вашим часом, щоб постійно тримати їх під контролем. Можливо, це розмова по телефону або комп'ютер. Захоплення соціальними мережами, довге перебування в ліжку, читання романів - усі ці приємні заняття повинні твердо знати своє місце в нашому розпорядку дня, щоб не порушувати планів і не гаяти час.
Стимул. Коли вам кажуть, що через дві години до вас прийдуть гості, всі домашні справи починають просто «горіти» у ваших руках! Людина - істота з великими можливостями, стимул - це одна з сил, щоб визволити ці можливості назовні. Головне — правильно підібрати стимул.
Збирайтеся звечора. Готуйте завчасно одяг і необхідні для роботи документи. Це дозволить уникнути ранкової метушні, щоб не витрачати час на вибір потрібного костюма та догляд за взуттям. Перед сном випрасуйте речі, почистіть взуття, визначте, яку сумочку взяти і що в неї покласти, який макіяж зробити тощо. Все це скоротить час ранкових зборів як мінімум на півгодини.
Навчіться відмовляти. Хоча часом буває складно сказати «ні», але іноді це необхідно. Тому що часто близькі люди і колеги можуть "завантажувати” вас проханнями про справи, які чудово могли б зробити самі. Слід навчитися ввічливо, але твердо відмовлятися від тих пропозицій, які вам не потрібні. Якщо вам складно відразу сказати людині в обличчя «ні», то підготуйте кілька стандартних фраз для ввічливої відмови.
І останнє. Не забувайте, що крім роботи, крім тієї рутини, яку необхідно виконувати щодня, у вас є сім'я, діти, батьки, друзі. Приділіть їм увагу! Запишіть собі в щоденник: провести час з дружиною, пограти з дитиною, відвідати батьків і т. д. Пам'ятайте, що люди, які вас люблять, деколи важливіше всякої роботи!
Підготував Олекса Теплий,
член Молодіжної організації журналістів
Добавить комментарий