Здається, що джинси досить міцно закріпилися в нашій сучасній культурі і вони навряд чи когось і чимось можуть здивувати, інформує Ukr.Media.
Тим не менш, купуючи чергову пару джинсів у свій гардероб, чи звертали ви коли-небудь увагу на шкіряну бирку пришиту ззаду? Попри те, що бренд, фасон, розмір або колір джинсів може бути різним, на поясі або задній кишені практично завжди буде красуватися пришита шкіряна або паперова етикетка.
Навіщо вона там потрібна?
Зараз ми постараємося детально відповісти на це питання:
З чого сьогодні робиться ця нашивка?
Зазвичай цей шкіряний (в даний час жакроновий), прямокутний або квадратний патч, пришивається до заднього пояса джинсів абсолютно всіх брендів. У наш час на Заході його заведено називати Jacron (Жакрон), на честь того самого матеріалу з якого він найчастіше і виготовляється.
"Жакрон", або як його ще називають, "веганська шкіра", практично на 95% складається з целюлози. А весь секрет жорсткості цього матеріалу полягає в невеликому вмісті латексу, який робить його не тільки водостійким, але неймовірно довговічним і міцним.
Традиційно на цьому патчі вказується сама назва бренду, щільність деніму, а також інша складова інформація про виріб. Однак, ще 100 років тому, компанія Levi's виготовляла джинсові патчі не з жакрону, а зі звичайної натуральної шкіри і робила вона це не просто так...
Так для чого з'явилася ця нашивка?
Знаменита фірмова нашивка Levi's використовує символи замість слів. Дизайн візуально вказує на довговічність виробу, коли два коні марно намагаються розірвати джинси.
Культова компанія Levi's в 1873 році ввела моду на пришивання шкіряних патчів на задню частину своїх джинсових комбінезонів, щоб перемогти недобросовісних виробників підробок, які часто заполоняли ринки бюджетними "фейками" робочих комбінезонів Levi's.
Так, ви не помилилися.
Вже в 1870-1880-х роках багато американських ринків були забиті підробками одягу, пошитого в підвалах різними мігрантами і конкурентами великих компаній. Нерідко ці люди володіли достатніми виробничими потужностями, щоб штампувати схожі з оригіналом вироби більш низької якості. У вигляді масового продукту під чужим брендом, виробники фейків могли заробляти колосальні гроші, при цьому не розкошелюючись на податки і рекламу.
Компанія Levi's підрахувала збитки від ринку підробок і вирішила виробити спеціальну нашивку, щільно прикріплену до задньої частини її комбінезонів і джинсів. Ця нашивка вироблялася з натуральної шкіри, а також на ній вибивалася спеціальна торгова марка.
Тут ви можете запитати, а хіба виробники підробок не могли підробити і ці шкіряні патчі?
Якщо зараз це не складно, то в кінці 1880-х, натуральна шкіра була досить дорогим виробом (який було занадто дорого копіювати в промислових масштабах для підпільних виробників одягу)! Шкіряні чоботи коштували як одна місячна зарплата ковбоя. Для тих, хто не в курсі: звичайний ковбой на Дикому Заході в середньому заробляв від 25 центів в день до 10-25 доларів на місяць, часто за ставкою, встановленою з урахуванням його індивідуальних навичок і здібностей. Хороші шкіряні чоботи в той період часу коштували не менше 10 доларів.
А оскільки на шкіряних патчах вибивалася спеціальна торгова запатентована марка Levi's, то шахраї, що наживаються на інноваціях компанії Levi Strauss & Co, довгий час не могли скопіювати її через складний заводський процес штампування унікального логотипа, для якого потрібен був спеціальний інструмент.
Тому, саме по шкіряній нашивці ззаду, покупці могли відразу визначити, чи є джинси Levi's справжніми. Навіть ті, хто був неграмотний або говорив іноземною мовою, легко впізнавав натуральну продукцію Levi's по знаменитій ілюстрації торгової марки "Два коні" на шкіряній нашивці ззаду".
Сьогодні ці жакронові патчі мають лише традиційний та інформаційний характер
І якщо спочатку патчі пришивалися, щоб боротися з підробками, то сьогодні вони є інформаційним і маркетинговим ходом. Вони продовжують активно пришиватися на джинси, щоб зберегти звичний віковий укріплений дизайн і яскраво рекламувати свою продукцію оточуючим.
Сьогодні жакроновий патч, фактично, є простим ярликом на якому вказується сам бренд, інколи правила догляду за елементом одягу, склад, щільність, артикул тощо.
Добавить комментарий