Довідник твого міста
це безкоштовно і ефективно!
Укр
19 жовтня 2021
8,6 °C
пасмурно

Новини

Вінниця
ШКОЛЯРКА З ВІННИЦІ СТАЛА СУПЕРФІНАЛІСТКОЮ НАЦІОНАЛЬНОГО ПРОЄКТУ «МОЛОДЬ ДЕБАТУЄ»
26 квітня 2021, 16:45
ШКОЛЯРКА З ВІННИЦІ СТАЛА СУПЕРФІНАЛІСТКОЮ НАЦІОНАЛЬНОГО ПРОЄКТУ «МОЛОДЬ ДЕБАТУЄ»

Дарина Лапчевська, учениця 9-Д класу школи №26, опинилась у четвірці суперфіналістів національного проєкту «Молодь дебатує». Школярка – перша учасниця з Вінниці, яка потрапила до суперфіналу.  Фінальні дебати проходили на тему: «Чи повинна держава забезпечити дітям доступ до онлайн-навчання?».  Вони, відбулися 25 квітня за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини. Реалізує проєкт в Україні громадська організація «Internationales Haus Sonnenberg». Щороку у проєкті «Молодь дебатує» беруть участь 70 шкіл з 20 регіонів України.  

Дарина Лапчевська змагалась вдруге у національному проєкті і виборола місце серед суперфіналістів. Серед них також Євгенія Подурець з Херсону, Анастасія Попело з Чернігова та Богдан Цюпка з Конотопу. 

«Якщо ви хочете саморозвиватися, вміти відстоювати свою думку, то йдіть і спробуйте цей проєкт, тому що це настільки захоплює і ти стільки дізнаєшся нового, вчишся себе контролювати. І це, насправді, дуже класно. Навички, які я тут отримала, дуже корисні у повсякденному житті, і я їх використовувала багато в конкурсах, де потрібно відстоювати свою думку», – ділиться враженнями від участі в проєкті Дарина Лапчевська.

Її наставниця та викладачка Наталія Фасоля зазначила, що Дарина стала першою учасницю з Вінниці, яка потрапила до суперфіналу.  Через карантинні обмеження змагання вперше були організовані онлайн. За словами Наталії Фасолі у проєкті очікують відновлення роботи дебатної школи, яка зокрема реалізується за підтримки департаменту освіти Вінницької міської ради. «Ми сподіваємось, цього літа нам вдасться провести літню дебатну школу наживо. Якщо ні, то сподіваємось до наступного року зустрітись на міжрегіональних турнірах і потім на національному у Харкові», - каже Наталія Фасоля. 

На фінальних іграх до фіналістів звернувся заступник генерального консула Німеччини в Донецьку, (консульство тимчасово розташувалося в місті Дніпрi) Петер Герр: «Демократія означає мати голос та запитувати: лише тих, хто говорить, – можуть почути, лише ті, хто відповідають, – допомагають змінити. Я дуже радий, що ви, шановні учні, як зростаючі майбутні особистості, які будуть приймають рішення та нести відповідальність у вашій країні, практикуєте дискурс слів, обмінюєтеся думками, змагаєтеся аргументами та знаходите шляхи та рішення. Тим самим допомагаєте консолідувати та розширити демократичне суспільство України».

Ініціаторка та голова проєкту в Україні, депутатка європарламенту Віола Фон Крамон під час звернення до учасників дебатів нагадала про місію проєкту: «Дуже важливо, щоб ви не лише навчались для навчання, але щоб з допомогою цієї програми ви дійсно отримали навички критично мислити і залишатись активними. У майбутньому, незважаючи, у якій структурі ви працюватиме, важливо, щоб ви залишались активними та чесними людьми».

Довідка:

Ініціатива «Молодь дебатує» щороку реалізує в українських школах унікальний освітній проєкт, в рамках якого учні проводять власні аналітичні дослідження з обраної тематики, зустрічаються з провідними експертами, беруть участь у семінарах та проводять дебати. Учнівські дебати побудовані за методикою «Jugend debattiert», що успішно розвивається в Німеччині на загальнодержавному рівні вже понад десять років. Сотні тисяч німецьких школярів беруть участь в «Jugend debattiert», а на фінал приходить президент Німеччини. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів її автори вперше дозволили використовувати  іноземною мовою в Україні і з 2016 року більше 2000 українських взяли участь в проєкті.

Основна відмінність від інших форматів дебатів: перемагає той учасник або  учасниця, хто представить в процесі дискусії всі можливі аргументи по темі, використовуючи думки експертів та наукові дослідження. Тема в дебатах завжди формулюється як питання, на яке можна відповісти «так» чи «ні». Але однозначної відповіді немає — аргументи обидвох сторін мають знайти учасники дебатів. Одне з головних завдань методики — навчити підлітків критичному мисленню та прийняттю зважених рішень.

Фото та відео
Коментарі: 0
Додати коментар

Додати коментар