Довідник твого міста
це безкоштовно і ефективно!
Укр
19 липня 2019
12,8 °C
легкий дождь

Новини

Україна
ПІЛЬГОВИЙ ТЕРМІН РОЗМИТНЕННЯ ЄВРОБЛЯХ ЗАКІНЧИВСЯ: ЩО ТЕПЕР РОБИТИ ЇХНІМ ВЛАСНИКАМ
25 лютого 2019, 17:08

У Міністерстві фінансів радять вивезти їх з України або розібрати на запчастини.

Цього тижня в Україні завершився термін пільгового 

Мільйони надходжень від елітних "євроблях". Все про пільгове розмитнення в одній інфографіці
розмитнення євроблях - коли оформити пригнане з-за кордону авто можна було з 50-відсотковою знижкою. І щоб не платити серйозні штрафи - треба заплатити ледь не більше, ніж коштує сама машина.

Правда, дешевизна цього авто має і зворотній бік. Бо після того, як ці нелегальні авто таки порахували - ми побачили: Україна стала єврозвалищем. 

Якщо минулого року середній вік машини складав сім років, то нині вдвічі більше. Років, і без того підтоптаним красуням, додали так звані євробляхи, які протягом останніх трьох місяців активно переходили на українську реєстрацію.

Швидкість побила рекорди: в останній пільговий вівторок за півціни легалізувалися понад дев’ять тисяч авто. Тобто кожну годину крізь митниці країни проїжджало по 300 з гаком євроблях. І це вдесятеро більш, ніж нових авто.

Та попри ці шалені оберти до визначеного дедлайну встигли далеко не всі. Що задумали власники "литовців" і "поляків", аби перехитрити державу? До чого тепер лежить душа євроводіїв: розмитнення по повній чи авторозбірки? Однак ви навіть не уявляєте, який бонус держава підготувала для тих, хто розбере євроавтівку на запчастини. 

Та спершу розберемося, чи дійсно акція щедрості від фіскалів була вигідною? Ігор вже пройшов усі кола розмитнення - залишилося останнє - власне отримання української реєстрації. Поки експерт оглядає авто, чоловік рахує витрати.

"Тому що дорого це все. Ця машина десь 850 євро коштує. Розтаможка там вийшла платежів десь на 56 тисяч гривень, плюс брокер, плюс сертифікація, плюс якась довідка "Євро 2", і зараз постановка на облік.  Думаю тисячі дві з половиною євро", - розповідає чоловік.

Виходить, що вся ця авантюра з євробляхою коштувала Ігорю три вартості його 17-річної автівки. Щоб таки отримати українські номери, уявіть, навіть взяв кредит. 

Скільки нині коштує євробляха? Щоб це з’ясувати ми прямуємо на ранковий автобазар. Пройшовши кілька рядків натертих до блиску іномарок, в самому кінці торговельного майданчика знаходимо кілька євроблях. Вже розмитнених. Але ціна на них цілком українська. Продавці і не приховують, дійсно скористалися знижкою, щоб підзаробити. 

"Я живу в Польщі, скористався цією 50-відсотковою знижкою - машина з Германії пригнана", - розповідає продавець.

Таких свіжопригнаних авто лише за пільговий період - близько 70 тисяч. Разом із ними ще 130 "литовців" і "поляків" більш раннього завозу. Держава заробила на них понад 12 мільярдів гривень. 

Але скільки ще євроводіїв залишається на українських автошляхах? І скільки з них позбудуться своїх автівок, аби тільки не отримувати українську реєстрацію? Вже за базаром ми знаходимо одиноку 16-річну нерозмитнену  "Шкоду". Ціна на неї 2700 доларів, або 73 тисячі гривень. Власник навіть обіцяє допомогти з документами. Але от біда, пільговий період вже закінчився. А це означає, що далі легалізація обійдеться надто дорого. То що робитимуть євроводії?

На лобовому склі його "Доджа" наліпка "Авто Євро Сили". Дмитро Юмаєв навіть не намагався поділитися грошима з державою в обмін на українські номери.

"Я не буду платити принципово державі. Або я її поставлю на прикол кудись на стоянку або я її віддам під розбирання. Або я її відвезу назад", - каже він.

Чи всі адепти "Авто Євро Сили" приєднаються до таких радикальних намірів? Аналітик вельмипопулярного сайту з продажу автівок Остап Новицький, стверджує - нині з 25 тисяч євроблях, що продаються по всій Україні, близько тисячі - безнадійні. 

Їх продають до 500 доларів. І саме вони потенційні клієнти авторозбірок. Але такий крок  дуже небезпечний  і може обернутися справжньою фінансовою катастрофою. Та поки  про те, на що готові піти автоєвровласники, аби перехитрити державу. Голова "Авто Євро Сили"  Олег Ярошевич вже має план.

"Двадцять п’ятого травня вже буде інший президент. Тут дуже тонкий момент. Ми будем грати політично. Після першого туру ми виставимо свої вимоги до кандидата, який буде", - каже він.

Лідер "Авто Євро Сили"  все ще сподівається домовитись з державою про розмитнення у сто євро. Переконаний, тоді усі євроводії легко знімуть свої номери і поставлять українські.

Та чи можливо це? Бо нині на усіх, хто не отримає реєстрацію в Україні, від 25 травня чекають величезні штрафи. І суперприз від держави, на який спершу ніхто не звернув уваги. Більше того, це радять зробити навіть представники Міністерства фінансів.

"На сьогоднішній день ми бачимо дві опції: це вивезення автомобілів за межі України. Другий варіант - це продаж цих автомобілів на запчастини", - кажуть в Міністерстві. 

Та саме ця дія якраз і може зіграти з євровласниками злий жарт. Умови в законах, які у нас набули чинності - втрата або розкомплектування отієї так званої євробляхи - це штраф 170 тисяч гривень.

Якщо євробляха заїхала на територію України в режимі тимчасового ввезення або транзиту і перебуває тут більше 30 днів - вважайте ви вже нарвалися на штраф. А якщо здали її на розбірку, бо не захотіли платити оті шалені акцизи, вас ще й оштрафують. На 170 тисяч гривень. Звісно якщо поліція зможе довести, що авто було у ваших руках. Для цього навіть протоколу за порушення правил дорожнього руху достатньо.

Коментарі: 0
Додати коментар

Додати коментар