Довідник твого міста
це безкоштовно і ефективно!
Укр
09 грудня 2018
-0,9 °C
легкий дождь

Статті

Державна реєстрація смерті
11 липня 2011, 00:00
Державна реєстрація смерті
Життя людини швидкоплинне, воно, як і природа, має свої пори року: весна — це народження, літо — розквіт наших сил, осінь — сива та розумна зрілість, а зима є кінцем нашого швидкоплинного віку. Смерть — велика трагедія для родичів і близьких померлого, навіть коли ми розуміємо усю невідворотність фатуму. Але не потрібно забувати про те, що смерть людини потрібно реєструвати. Підставами для державної реєстрації смерті можуть бути лікарське свідоцтво про смерть, фельдшерська довідква, лікарське свідоцтво про перинатальну смерть, рішення суду про оголошення особи померлою, рішення суду про встановлення факту смерті в певний час, повідомлення державного архіву або СБУ у разі реєстрації смерті осіб репресованих за рішенням несудових та судових органів, повідомлення установи покарань або слідчого ізолятора, яке надіслане разом з лікарським свідоцтвом. Заява на реєстрацію подається не пізніше трьох днів з дня настання смерті чи виявлення трупа, а в разі неможливості одержання лікарського свідоцтва чи фельдшерської довідки — не пізніше п’яти днів. Право подавати заяву надається родичам померлого, представникам органів опіки та піклування, працівникам ЖЕКу, адміністрації закладу охорони здоров’я, де настала смерть. В такому разі особа, яка звернулась щодо реєстрації, повинна пред’явити паспорт або паспортний документ, але його відсутність не повинна бути підставою для відмови. Якщо особа була визнана померлою за рішенням суду, то актовий запис про смерть включається до книги поновлених актових записів цивільного стану за поточний рік, а датою смерті вважається день, з якого набирає чинності рішення суду. Буває і таке, що з різних причин померла особа є не впізнаною. Тоді до актового запису вносяться лише ті відомості, що містяться у лікарському свідоцтві. Коли ж при реєстрації стає відомо про дітей, які позбавлені батьківського піклування, то орган ДРАЦС зобов’язаний письмово повідомити про це орган опіки та піклуваня за місцем знаходження дітей. Щодо осіб без громадянства, то тут процедура проводиться на загальних підставах з дотриманням чинного законодавства України. Поспорт або паспортний документ померлого невідкладно надсилається до відділу ДРАЦС Головного управління юстиції, Міністерства юстиції України в Автономній республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі. Після державної реєстрації смерті ДРАЦС видає витяг з Державного реєстру для отримання допомоги на поховання. Якщо ж реєстрацію проводить виконавчий орган сільської, селищної чи міської ради, видається довідка для отримання допомоги на поховання, у якій зазначаються прізвище, власне ім’я, по-батькові померлої особи, дата смерті, місце, номер та дата складання актового запису, найменування органу, що здійснив державну реєстрацію. А наприкінці хочу побажати, щоб негаразди обходили вас стороною, а якщо ж вам доведеться звернутися з даного питання до ДРАЦС, то вам тут завжди допоможуть.
Коментарі: 0
Додати коментар

Додати коментар