Довідник твого міста
це безкоштовно і ефективно!
Укр
14 листопада 2018
0,8 °C
легкий дождь

Статті

АУТСОРТИНГ НА ЮРИДИЧНОМУ РИНКУ
14 вересня 2012, 00:00
АУТСОРТИНГ НА ЮРИДИЧНОМУ РИНКУ

Популярний журнал Wired у визначив аутсорсинг як нову стратегію управління: „Займатися не тим, що можеш зробити найкраще, а тим, що можеш купити вигідніше всього”. Також Wired відзначає, що автомобільний завод Форда в момент свого становлення 100% автомобілів і комплектуючих випускав самостійно. Зараз корпорація «Ford» дві третини комплектуючих і послуг замовляє на стороні, а комп'ютерні фірми «Dell» і «Compaq» уже перейшли до стовідсоткового аутсорсингу.

Більш формально: аутсорсинг – передача сторонньому підряднику деяких бізнес-функцій або частин бізнес-процесу компанії. Мається на увазі, що цей підрядник адаптує свої універсальні засоби і знання, з огляду на конкретний бізнес замовника, і використовує їх в інтересах замовника за оплату, обумовлену сформованою вартістю послуг. Для порівняння: кооперація – форма взаємодії, за якої підприємство здобуває в контрагентів готові вироби (деталі/вузли/агрегати) або замовляє разову конкретну послугу за окремим контрактом; субконтрактинг – форма взаємодії, за якої підприємство здобуває в контрагента послуги із виконання (технологічних) операцій упродовж певного періоду.

ЧОМУ АУТСОРСИНГ?

Історично першими аутсорсерами стали юридичні фірми в країнах, законодавство яких засноване на прецедентному праві. Неосяжність предмета, популярність судового способу вирішення ділових суперечок, необхідність високої кваліфікації і спеціалізації, бажання залучити фахівців, що раніше виграли схожу справу, створили в Об’єднаному Королівстві ґрунт для появи незалежних юридичних компаній. Розширюючи спектр послуг, вони стали консалтинговими, а потім і аутсорсинговими.

Слід зазначити, що тема аутсорсинга практично будь-якої (але не ключової) функції в організації на сьогодні дуже актуальна не лише на Заході, але і в нашій країні. Передаються спеціалізованим компаніям управління автопарком, поїздками, кадрами; логістика, інформаційне обслуговування в різних сферах: від патентного пошуку до тематичного моніторингу ЗМІ; бухгалтерське та юридичне обслуговування тощо.

Певним чинником привабливості аутсорсинга є ситуація, коли зовнішній провайдер послуг здатен забезпечити економію та/або більш високий рівень послуг за рахунок спеціалізації, більш дешевої робочої сили або ефекту масштабу. Цей випадок є найбільш прийнятним для юридичних компаній, оскільки дозволяє не лише значно розширити перелік послуг, але й значно його оптимізувати. Найбільш яскравий приклад – укладення юридичною фірмою додаткового договору (як правило, довгострокового із чітко фіксованою оплатою за весь строк дії останнього) з певною PR-компанією або компанією, що надає консалтингові послуги (особливо в сфері ЗМІ). При цьому в разі, якщо клієнт юридичної фірми забажає отримати певне інформаційне висвітлення власної проблеми, він не звертається до відповідних компаній особисто, а лише обговорює всі аспекти зі своїм юристом. До того ж клієнт зекономить не лише власний час, але й значні кошти, позаяк сума абонентського обслуговування (для юрфірми) лише в кілька разів перевищує суму окремо отриманого замовлення (для клієнта, який звертається за такою послугою не через юрфірму). Таким чином, оскільки витрати юридичної фірми в цьому напрямі завжди чітко визначатимуться наперед, то вже за наявності 5-6 подібних клієнтів юридична фірма зможе робити останнім значні поступки. Щоправда, аутсорсинг може дозволити економити ресурси не лише в цій галузі і не лише юридичним, але будь-яким компаніям.

Найбільш розвинуті на сьогодні такі види аутсорсингу: аудит, юридичний та ІТ-консалтинг. Управлінський та інвестиційний консалтинг наразі переживають період свого становлення.

Слід підкреслити, що ринок консалтингових послуг в Україні наразі носить хаотичний і, водночас, перспективний характер, навіть за умови нестабільної ринкової економіки і несформованої законодавчо-правової бази, коли консалтинг (основна передумова аутсорсингу) вже сформувався як професія, хоча й не має ще офіційного юридичного статусу. Основною особливістю українського ринку є відсутність чіткого розуміння, що таке консалтинг, аутсорсинг і, відповідно, трактування очікуваних результатів.

ПСИХОЛОГІЧНІ БАР'ЄРИ

Найбільш істотною перешкодою для залучення зовнішніх організацій є моральна неготовність довірити внутрішньофірмову інформацію і покластися на „варягів”. Існують подібні бар’єри й у „сторони, що дає”, і в „сторони, що бере”. Однак у аутсорсинга є незаперечні переваги, що багато в чому компенсують недоліки.

Найголовніші з переваг аутсорсинга такі:

здатність забезпечити найвищу гнучкість ведення бізнесу для підприємства, яке „віддає” функцію аутсорсеру (у випадках, коли потрібно освоїти раніше невикористовувані технології чи методи роботи, різниця між аутсорсингом і освоєнням „у себе” особливо вражає – час, необхідний для освоєння нового сегменту бізнесу, скорочується багаторазово, місяці перетворюються в тижні, іноді навіть дні); можливість швидкого досягнення максимальної компетентності у „відданій” функції.

Існують такі основні ресурси аутсорсинга: професійний (в аутсорсера є фахівці краще, ніж у вас); виробничо-технологічний (аутсорсер має у своєму розпорядженні необхідні потужності); фінансово-адміністративний (аутсорсер може управляти деякими проектами і транзакціями так, аби прискорити їхнє виконання і знизити вартість); географічний (у деяких регіонах світу робота може коштувати дешевше).

Юридична фірма «Фабрик та Партнери»,

м. Вінниця, вул. Келецька 51, оф. 403;

тел. (0432) 57-77-10,

fabrikandpartner@gmail.com

http://www.fabrikandpartners.com

Коментарі: 0
Додати коментар

Додати коментар